Reklamačné podmienky

(1) Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

(2) Na uplatňovanie práv zo zodpovednosti za chyby predanej veci sa vzťahuje postup podľa § 612 až 627 OZ a príslušné ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa.  Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa.

(3) Záručná doba na všetok tovar je 24 mesiacov pre fyzické osoby, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba pre právnické osoby je 12 mesiacov ak to zákon neupravuje inak.

(4) Pri uplatňovaní reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu originál daňového dokladu a originál záručného listu, pričom predávajúci nie je povinný prebrať reklamovaný tovar, ak je znečistený alebo ak vykazuje znaky používania iným ako obvyklým spôsobom. Reklamáciu je kupujúci oprávnený uplatniť u predávajúceho osobne, telefonicky s následným písomným prejavom vo forme emailu na obchod@meraj.sk. Reklamovaný tovar je potrebné doručiť na adresu sídla spoločnosti (tovar nezasielať na Poštu musi byť zaslaný priamo na adresu). Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme. Zásielku s tovarom odporúčame poistiť.

(5) Predávajúci nezodpovedá za chyby výrobku spôsobené najmä:

• mechanickým poškodením,
• neodvratnou udalosťou – živelnou pohromou,
• nesprávnym zaobchádzaním zo strany kupujúceho – v rozpore s návodom na používanie a s obvyklým spôsobom užívania tovaru,
• v osobitných prípadoch ak to vyplýva z povahy veci aj zásahom nepovolanej osoby, vrátane používateľa, prípadne iným neodborným zásahom.

(6) Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. 

(7) O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a zároveň mu bude doručený spolu s tovarom alebo prostredníctvom e-mailu reklamačný protokol.

(8)  Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
  2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,
  3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.

Pre vrátenie tovaru použite formulár  :

Reklamačný protokol